Anahtar kelime nedir?
Anahtar kelime, bir yazıda kullanacağınız önemli kelimelerin
belirlenmesidir. Seo uyumlu makale yazmak için insanların aradığı
kelimelerin yazı içerisinde geçmesi gerekir. Cümle içinde uygun bir
şekilde yerleştirilen anahtar kelimeler, insanların yazınıza ulaşmasına
yardımcı olur. Bir arama teriminde üst sıraya çıkmak için aranan konuda
güzel bilgiler vermiş olmanız gerekir. Örneğin ''Kebap yapmak'' hakkında
bir içerik oluşturacaksanız ''kebap tarifi, Adana kebap, kebap nasıl
yapılır'' gibi farklı arama terimlerini yazıda kullanmanız gerekir.
Google'de üst sıralara çıkmak için anahtar kelime seçimi önemlidir.
Hangi kelimelerin arandığını bulmak için ise anahtar kelime analizi
yapmak gerekir. Anahtar kelime belirlemek için kullanacağınız
servislerin ücretli olanlarını seo hizmeti veren şirketler kullanır.
Bireysel olarak çalışma yapıyorsanız ücretsiz servisleri
kullanabilirsiniz. Örneğin;
Ücretsiz Anahtar Kelime Bulma Araçları
1) Google Trends
Bir kelimenin hangi zaman aralığında çok arandığını keşfetmek için trends
kullanılabilir. Zaman aralığını seçmek için otomatik olarak açılan
''son 12 ay'' sekmesine tıklayıp ''Son 4 saat, son 7 gün, son 30 gün,
son 90 gün, son 5 yıl'' gibi zaman aralıklarını seçebilirsiniz.
![]() |
Kebap kelimesi mayıs ayında çok aranmış |
Ayrıca sayfayı aşağı kaydırınca görülen artan aramaların ''Büyük çıkış''
olarak yükselmesi de çok aranan anahtar kelimeler hakkında size fikir
verir. Örneğin kebap kelimesinde son 12 ayda yükselen kelimeler: ''Eyvan
kebap mersin, geleli kebap, sarıhan kebap, beyti kebap tarifi yufkalı,
hasan usta kebap'' olmuş. Diğer sonuçları görmek için alt kısımdaki >
işaretine tıklanır.
2) Google Ads
Google ads anahtar kelime planlayıcı sayesinde bir kelimenin aranma
hacmini ve tıklama başına maliyetini görebilirsiniz. Anahtar kelime
analizi yapmak için şuraya
tıklayıp adwords sayfasına gidin. Karşınıza gelen düğmeye tıklayıp mail
adresinizle oturum açın. Sağ üstteki sekmeden ''Araçlar ve
ayarlar''düğmesine tıklayın.
Açılan ekranda sol tarafta ''Planlama'' başlığı altındaki ''anahtar
kelime planlayıcı'' düğmesine tıklayın. Karşınıza gelen ''yeni anahtar
kelimeler keşfedin'' ile ''arama hacmi ve tahminleri alın'' kutucuğundan
soldakini seçerek yeni anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Bulduğunuz
kelimeleri test etmek için sağdakine tıklayın.
Kebap kelimesi üzerinden örneğimize devam edelim. Anahtar kelime önerici
olarak soldaki ''Yeni anahtar kelimeler keşfedin'' seçtiğimiz zaman
karşımıza arama kutucuğu gelir. Örnek olarak google oraya ''paket servis
veya deri çizme'yi deneyin'' yazmıştır. Onun üzerine tıklayıp kendi
kelimemizi yazacağız.
Arama kutucuğuna ''kebap'' yazıp sonuçları göster butonuna tıkladığımız
zaman karşımıza kebapla ilgili aramalar gelecektir. Çok arananları
yukarıdan aşağıya doğru sıralamak için ''ort.aylık arama sayısı''
sekmesine tıklamanız gerekir. Ok işareti aşağıyı gösterince çok
arananları yukarıdan aşağıya sıralayacaktır.
Ortalama aylık arama sayısı en yüksek olanları yazınızda
kullanabilirsiniz. Ama yeni başlıyorsanız sitenize organik trafik çekmek
için rekabet düşük kelimeleri kullanın. Büyük siteler rekabet yüksek
kelimelerde ilk sayfada çıktığı için sizin bloğunuz çok gerilerde
kalacaktır. Bu yüzden önce rekabeti düşük kelimeler kullanmak gerekir.
Aranması yüksek ama rekabet düşük olacak.
3) Topics.seomonitor.com
Google adwords benzeri sonuçlar çıkarmaktadır. Aranma hacmini ve tıklama
başına maliyetini tahmini olarak gösterir. Ücretsiz kullanabilirsiniz.
4) Keyword.io
Google, youtube, amazon, bing, yandex, wikipedia, ebay, alibaba,
playstore, fiverr, fotolia aramalarını görebileceğiniz kullanışlı bir
anahtar kelime bulma aracıdır. Google seçiliyken kelimeyi yazın ve
sağdaki kutucupa ''Turkey'' yazın. Search düğmesine tıklayıp aratın.
Karşınıza sol tarafta alternatif cümleler çıkacaktır. Aranma miktarını
göstermez ama üstteki cümleler başlık seçimi için kullanılabilir.
5) Keywordtool.io
Google, youtube, bing, amazon, ebay, play store, instagram, twitter
aramalarını görebileceğiniz kullanışlı bir anahtar kelime aracıdır.
Aranma hacmini ücretsiz versiyonda göstermez. Bazen bir kaç tane
kelimeyi açarak ne kadar arandığını gösterebilir. Kebap kelimesinde beş
kelimenin aranma hacmini gösterdi. ''Kebap çeşitleri 9.900 kere, Kebap
tarifi de 9.900 kere aranmış.
6) Keysearch.co
Bir aylık deneme sürümünü kullanabilirsiniz. Üye olduktan sonra
karşınıza gelen arama kutucuğuna kelimeyi yazın. Sağ taraftaki kutucuğa
ülkeyi yazın, yanındaki kutucuğa da hangi platformda arayacağınızı
seçin. ''Google suggest'' seçerek google aramalarını görebilirsiniz.
Tıpkı Google Trends grafiğinde olduğu gibi sol tarafta bir grafik
gösterir. Kebap kelimesi mayıs ayında çok aranmış. Sağ tarafta ise
aranan kelimeleri gösterir.
7) Kwfinder.com
On günlük deneme sürümünü kullanabilirsiniz. On gün boyunca günlük 4
kere arama yapmanıza izin verir. Üye olmadan önce arayacağınız
kelimeleri tespit ederek hazırlık yapmalısınız ki on günde dört arama
hakkınızı boşa geçirmeyin. Aranma hacmini de göstermektedir.
Sonuç
Anahtar kelime analizi yapmak için bu şekilde alternatif yöntemler
vardır. En iyileri: Google ads ve keywordtool olarak sayılabilir. Kendi
bloğunuzda kullanmak için, seo uyumlu makale yazarak satmak için, web
sitelerine seo çalışması yaparken kullanabilirsiniz. Yazımızı faydalı
bulduysanız yorum yapabilirsiniz.
Labels:
SEO Destek